2012. augusztus 25., szombat

Heti ajánló - A Nagy Tabu

Sziasztok!

Szeretnék hagyományt teremteni a blogomon a Heti Ajánlóval. Minden héten szeretnék valami olyat mutatni Nektek, amit nagyon szeretek és szeretném ha más is tudomást szerezne róla. Legyen az akár egy társasjáték, mint jelen esetben, vagy egy jó film, sorozat, zene, kikapcsolódási lehetőség. Szóval tényleg akármi, remélem mindannyian találtok majd kedvetekre való bejegyzést.

Mai kiszemeltem A Nagy Tabu. Gondolom sokaknak nem kell bemutatni, de aki esetleg nem ismerné, itt a lehetőség :)


A játékmező és a kártyák:




Minimum négy ember kell a játékhoz, hiszen csapatjátékról van szó :). Négy pakli kártya van, amelyek az azonos színű mezőkhöz tartoznak. Egy kártya egy oldalán vagy A,B vagy C,D betűk vannak. Az elején tisztázzátok, hogy melyik oldallal játszotok. Ezután kezdődhet a játék. Az első körben a piros, azaz a Tabu kártyákkal indítunk. Ennek a kártyának az a lényege, hogy a vonal feletti szót kell körülírni úgy, hogy az alatta lévő öt szót illetve azok származékait nem mondhatjátok ki. Vegyük példának az Északi-sarkot :). A tabu szavak: hideg, óceán, Arktisz, kör, jég. Én így írnám körül elsőre: Itt élnek a jegesmedvék...de ezt nem mondhatom ki, hiszen a jeges a jég származéka. Szóval némi gondolkodás után ezt mondanám: Nem a déli, hanem a másik félteke legfentebbi pontja...:) Nem mondtam ki egyik tiltott szót sem, ha a társ kitalálta mehetünk a következő szóra, ami a körte. Ha egy kártya megvan jöhet a következő, egészen addig, míg a homokóra le nem pereg egyszer. Annyit léptek ezután, ahány jó szót kitaláltatok.

A sárga mező a rajzolós mező. Ezt nem kell elmagyaráznom szerintem :) Erre két perc, azaz két homokóra-fordításnyi idő, áll rendelkezésre. 

A zöld mező a 15 szavas mező. Én személy szerint ezt szeretem a legjobban, mert itt nagyon el lehet húzni az ellenfelek elől :). A barátommal a rekordunk itt 12 lépés volt :) -- ha összeszokott a páros nem nehéz ennyit kitalálni. Ennél a kártyánál fontos csak, hogy sorba haladjunk a szavakkal. A lényeg, hogy minél kevesebb szóval írjátok körül a kártya szavait. Ha valamelyik szót nem tudjátok elmondani, passzoljatok. A passz is egy szónak számít. A pálya jobb oldalán van egy lila bábu, és 15 kör, itt kell számolni a kimondott szavakat. De nézzük a példát: A zöld kártyán az első szó a Nap. Én erre csak annyit mondanék: hétfő... Erre a társam gondolom elkezdené sorolni, hogy kedd, szerda...aztán csak rájönne, hogy nap :) Mi mindig úgy játszunk, hogy az IGEN és a NEM nem számít kimondott szónak, mert ugye valahogy visszajelzést kell adni a társunknak. Ha megvan egy szó, jöhet a következő - diéta - 90 napos, következő - sötétkamra - fényképelőhívás; Fordítunk, B oldal első szava  - hurrikán - szélvész. Ez összesen a részemről 5 kimondott szó lenne, a csapatunk részéről pedig 4 kitalált szó, és gondolom az idő kb. az egyharmadánál járna a teljes 2 percnek...és még hátra lenne 10 kimondásra váró szó :).

A kék mező a mutogatós rész. Ha ügyesek vagytok, ez a 15 szavazással átléphető. Itt lehet a leginkább hátramaradni a másik csapattól. Ez a legnehezebb, hiszen a szavakat, cselekvéseket Rugi Rudival (a lila bábu) kell elmutogatni és minél pontosabbnak kell lenni a kitalált cselekvésnek. Példának okáért: ki találná ezt ki pontosan: Vizet iszik az ivókútból?? Az a könnyítés ebben a részben, hogy itt sem kell mindent elmutogatni, úgyhogy ennek én neki se állnék :) Persze ha valaki már annyira profi és összeszokott a társával megpróbálhatja...:D És itt csak egy perc áll rendelkezésre.

Van még a kérdőjeles lila memória mező. Ennek az a lényege, hogy a már kitalált szavak vannak játékban és mindkét csapat verseng a potya pontokért. Egy valaki a lehető legkevesebb szóval körülírja a szót, valaki meg kitalálja azt bármelyik szóból. Ezért érdemes végig figyelni az ellenfél kitalált szavait is :) Tehát mondjuk volt az Északi-sark, és én itt csak annyit mondok, hogy Arktisz (itt már mindent kimondhatok, nincsenek tabu szavak), a társam vagy a másik csapat meg bekiabálja a szót, és máris ott egy pont.

Ennyi a társasjáték lényege :) Remélem meghoztam a kedveteket egy jó kis Tabu-partihoz.

Rugi Rudi tövig rágja a körmeit, hiszen ez az első nyilvános szereplése a blogomon...:) :P

Legyen szép napotok!
Réka

3 megjegyzés:

  1. Ez mekkora játék. Még gimiben angolon játszottunk ilyet a Mike-os órákon, de akkor csak a szavasat, hogy kitaláltunk szavakat az ellenfélnek felírtuk a tabukat. Emlékszem, nagyon jó voltam a magyarázásban is meg a kitalálásban is. A többi része is izgalmasnak tűnik :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nagyon szeretem, mert én is jó vagyok benne :) Bár inkább a kitalálásban, de magyarázni is szeretek, egyedül a mutogatással vannak problémák. Vicces volt, mert 7végén játszottunk unokatesómékkal, és beszéltük ki kivel legyen, erre mondta unokatesóm, hogy velem lesz, mert én mindig nyerek (ami nem is igaz, mert egyszer-kétszer már én is voltam a vesztes csapatban). Másik unokatesóm, meg erre: "persze, mert Réka tudja az összes szót..." ami szintén nem igaz, mert mindenki másképp magyaráz/rajzol, stb :)

      Törlés
    2. A lényeg, hogy jót játszottatok. Szeretem, amikor mindenki velem szeretne lenni :D

      Törlés