2012. augusztus 16., csütörtök

Önéletrajz

Sziasztok!

Ma elhoztam nektek az önéletrajzomat, mintának. Amíg elérte ezt a formáját, sok idő eltelt. Voltam először egy előadáson az egyetemen, ami a sikeres önéletrajzról szólt. Az előadást egy HR-es lány tartotta egy viszonylag nagy cégtől, szóval gondolom sok és sokféle önéletrajz megfordult a kezei között, tehát tudta miről beszél. Ez alapján elkészítettem a saját önéletrajzomat, amit az egyetem által rendezett állásbörzén átnézettem a Karrier Irodán dolgozó egyik lánnyal, aki adott még egy-két tanácsot formailag és tartalmilag is.  

Én csak a végeredményt mutatom meg :)


Fontos, hogy rendezett és átlátható legyen az egész és minden szükséges információt tartalmazzon. Én anno kaptam egy olyan tanácsot is, hogy minden munkahelyet tüntessek fel, ahol dolgoztam, akár diákként is. De én úgy gondolom, csak azokat érdemes feltüntetni, aminek van némi köze a szakmátokhoz. Miért érdekelne például egy gyógyszercéget az, hogy én lehúztam 3-4 nyarat a Tesco pénztárban, vagy hogy gázóra-állásokat olvastam le vagy telefonkönyveket hordtam erre-arra...:D

Nem mondom, hogy ez a tökéletes önéletrajz, de nekem megfelel. Az interneten rengeteg változatot találhattok. Népszerű az Europass CV, és van is ahol kifejezetten ilyet kérnek a jelöltektől, de ha nem muszáj, én nem szívesen használom ezt. Nekem túl sablon... :) Ami viszont jó benne, az a nyelvtudás szintre vonatkozó önbesorolás. Ezt egy egyszerű amerikai típusú önéletrajznál is használhatjátok. A gerilla önéletrajzok is kezdenek teret hódítani, de ez a "műfaj" nagyon távol áll tőlem, akinek ilyen a stílusa simán kipróbálhatja, hátha működik. Ha érdekel Titeket ez a "műfaj", itt körülnézhettek. 

Remélem hasznosnak találtátok a bejegyzésemet, Szép napot Lányok!
Réka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése