2012. augusztus 7., kedd

Variációk szilvára

Sziasztok!

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de nálunk most öröm van és boldogság, hogy itt a szilvaszezon. Volt is itthon szilvásgombóc, szilvás pite, szilvás lepény, nyamiiii.

Ma a két utóbbit sütöttem laza ebéd gyanánt, mert ugye kinek van kedve nyáron sokat a konyhában időzni. 

Szilvás pite:

Ezt a receptet a Képmás havi lapból vettem át (2012 08). Annyit variáltam rajta, hogy alapból barackkal kéne csinálni, de szilvával is kivitelezhető természetesen :)

Hozzávalók: kimagozott, lecsepegtetett szilva; 15 dkg liszt, 15 dkg kristálycukor (én csak 10 dkg-ot tettem bele, mert nem szeretem ha túl édes valami); 15 dkg puha vaj; 2 tojás, fél csomag sütőpor; negyed tk szódabikarbóna

Elkészítés: Melegítsük elő a sütőt 220 °C-ra. A vajat, tojásokat és a cukrot keverjük simára, majd apránként adjuk hozzá a sütőporos lisztet. Alaposan keverjük el a hozzávalókat, és vékony rétegben kenjük a massza 3/4-ét a kivajazott piteformába. Tegyük rá a szilvát, majd a maradék masszát oszlassuk el a gyümik körül. A sütési idő 20 perc.

Fortélyok Rékától : Miután kivajaztam a piteformát, betettem a mélyhűtőbe. Így sütés után soha nem ragad bele a süti a formába. Muffinokat is mindig így készítek. Próbáljátok ki ti is.
A másik dolog, hogy én mindig úgy sütök, ha például 20 perc a süti ideje, akkor 15 percig a megadott hőfokon sütöm, majd az utolsó 5 percre leveszem 160 °C-ra, hogy már annyira ne süljön, inkább száradjon. Ezt (is) Mamától tanultam.

A képek:



Először csináltam ilyen pitét, de nagyon finom lett. 

Szilvás lepény:

Ez Mama receptje, kipróbált, bevállt süti:)

Hozzávalók: 30 dkg liszt, 1 tk. sütőpor, 10 dkg porcukor, 12 dkg margarin ( vagy 6 dkg margarin+6 dkg zsír), fél citrom leve és reszelt héja, 2 tojás, szilva és fahéjas cukor

Ennyi hozzávaló egy kis tepsihez elegendő, ha nagyobb tepsiben sütnétek, akkor minimum másfélszeres mennyiséget vegyetek mindenből.

Elkészítés: annyira egyszerű, hogy csak na. Az összes hozzávalót, kivéve természetesen a szilvát és a fahájas cukrot, összegyúrjuk, míg homogén nem lesz. Ezután nyújtófával a 3/4-ét a tepsi méretéhez igazítjuk, beletesszük a tepsibe, megszórjuk a szilvával, a fahéjjal. Ha féltek, hogy elázik a süti a szilvától, szórjatok a gyümölcs alá zsemlemorzsát. Végül a maradék tésztát is kinyújtjuk, derelyevágóval vagy késsel 1 - 1,5 cm-es csíkokat szelünk, és rács alakzatban a szilva tetejére helyezzük.

200 °C-on 20-25 perc alatt kész is.


Ha tetszenek a receptek próbáljátok ki. A család is hálás lesz érte :)

Szeretitek a szilvát? Van valami kedvenc receptetek?

Szép napot Nektek, köszönöm, hogy elolvastátok a bejegyzésem.
Réka

2 megjegyzés:

  1. Mondjuk én nem nagyon vagyok oda a szilváért, de azért a képek alapján megkóstolnám! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húúú, nagyon finom volt. És tényleg nagyon könnyű mind2-őt elkészíteni.

      Törlés