2012. augusztus 5., vasárnap

Angol tanulás - Miből, hogyan

Mint már említettem, nyári teendőim között fontos szerepet játszik az angol újratanulása. A következő könyveket használom erre a célra:


  • Gálfalvy Ágnes: Angol gyakorlókönyv - Ebben olyan tesztfeladatok vannak, amelyek a magyar nyelvtanulók tipikus hibáira világítanak rá. Miközben csinálgattam a feladatokat, sokszor én is beleestem ezekbe az általános csapdákba. A megoldókulcs a magyarázatokkal is kibővül, nekem ez sokat segít, bár úgy vettem észre ez a könyv leginkább az alapszintű nyelvtanulóknak kiváló. Így nekik jó szívvel tudom ajánlani.
  • Némethné Hock Ildikó: 1000 Questions 1000 Answers - Nem hiszem, hogy sok embernek kell bemutatnom ezt a kiadványt. Amikor a szóbeli nyelvvizsgára készültem rendkívül hasznosnak bizonyult. Idén még nem forgattam sokat, az első (Family) témakör első és második, illetve a második (Housing) témakör fejezeteit néztem át. Ez egy rendkívül hasznos könyv, én nagyon szeretem. Főleg, hogy veszprémi  <3 a szerző. (Ha Veszprémről van szó elfogult vagyok...:) )
  • Angol Kisokos - Nyelvtani összefoglaló ( Szerkesztette: Baranyay Márta). Jó kis könyv, minden benne van, amit az angol nyelvtanról tudni kell. Legutóbb az igeidőket néztem át benne. Sok példamondat, világos, egyszerű megfogalmazás. I like it. 
Van még egy könyv, ami nem került fel a képre, de nekem sokat segített anno a nyelvvizsgára való felkészülésben Dr. Szenczi Miklós: Tanuljunk könnyen, gyorsan angolul. Ez is nagyszerű kiadvány, de most még nem nagyon forgattam.

Én a gimnázium utolsó előtti évében szereztem meg a nyelvvizsgámat. Ahogy meglett a vizsga, nem kellett többet bejárni órákra, az érettségit is kiválthattam még a papírral. Az egyetemen jártam két félévet angol órákra, de ezek annyit értek, mint ... a pofon, majd a szakdoga irodalmazós részéhez kellett egy kicsit fordítgatnom. Ennyi volt. Most meg gyorsított tempóban tanulhatom mindazt amit elfelejtettem az elmúlt években, hogy felvegyenek valahová végre.

Tehát, szépen kérlek titeket kedves olvasók, ne hanyagoljátok el a nyelvtanulást, frissítsétek a tudásotokat, ismételjetek, mert nyelvismeret nélkül úgy jártok mint én... (hacsak nincsenek kapcsolataitok a kiszemelt cégnél...)

Tervezek egy olyan posztot, ahol leírom hetekre lebontva, hogy mit kell átismételnem, így magamat is le tudom ellenőrizni, hogy teljesítettem-e az adott heti ütemtervet.

Köszönöm, hogy elolvastátok a posztomat. Vidám napot kívánok.
Réka


1 megjegyzés:

  1. Majd szólj rám, hogy adjak egy másik angol nyelvtani könyvet is, ami az igeidőkkel kapcsolatos nyelvtant foglalja össze.
    Én abból ismételtem át a dolgokat nyelvvizsgára, és nagyon tudom ajánlani!
    Minden fejezet elején példákon keresztül leírja, hogy mikor hogyan alkalmazhatod az igeidőt, utána pedig különböző feladatok vannak és a végén magyarról angolra fordítás!
    Sőt egy-egy fejezetben összehasonlít egy-egy igeidőt, amit könnyen össze lehet keverni, és példákon illetve feladatokon keresztül nagyon jól rá lehet érezni, hogy mikor melyik alkalmazható.

    VálaszTörlés