2016. március 3., csütörtök

Hortobágyi húsos palacsinta, ahogy én készítem

Sziasztok!

Tegnap reggel úgy ébredtem, hogy nekem bizony hortobágyi palacsintát kell sütnöm ebédre. Évekkel ezelőtt ez volt az első olyan étel, amit a jól megszokott rántott hús-rántott sajt- hasábburgonya hármas után, egyedül készítettem el. Azóta is nagy kedvencem és a család is odavan érte.



Az eredeti recept szerint borjúhússal készül, én általában sertéscombból készítem a pörköltet, viszont most valami soványabb húshoz volt kedvem.

Hozzávalók:
Pörkölt:
  • 5-600 g darált hús (nálam pulyka aprólék)
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 75 ml paradicsomlé/paradicsompüré
  • 300 ml víz
  • só, bors, fűszerpaprika
  • ízlés szerint zöldfűszerek (oregánó, bazsalikom)
Sós palacsinta:
  • 12 evőkanál liszt (7 ek. teljes kiörlésű- és 5 ek. finomliszt keverékét alkalmaztam)
  • 480 ml tej (valamennyi tej szódával/szénsavmentes vízzel helyettesíthető)
  • 50 ml étolaj
  • 3 egész tojás
Tejföl

Először a palacsintatésztát készítettem el. Minden hozzávalót keverőtálba tettem, viszont a tejből először csak 450 ml-t adtam a tésztához. Kézi mixerrel alaposan elkevertem a hozzávalókat, a tészta állaga akkor jó, ha tejszín sűrűségű (végül az egész kimért mennyiségre szükségem volt a tejből).
A palacsintatésztát fél-háromnegyed órát pihentettem.

Közben elkészítettem a pörköltet: apró kockákra vágtam a hagymát, amit kevés olajon üvegesre pároltam, majd hozzáadtam a husit. Addig kevertem-kavartam, míg kifehéredett és levet engedett. Ezután tettem rá a pirospaprikát és a paradicsomlevet, majd felöntöttem a 300 ml vízzel. Soknak tűnhet, de a későbbiekben a pörkölt levére is szükség volt.


A ragu hamar elkészül, elég neki fél óra, én viszont szeretem túlfőzni, biztos ami biztos alapon :). A pörkölt levét lekanalaztam és egy nagyobb csészébe tettem, amiben kikevertem kb. 100 ml tejföllel, illetve a húshoz is adtam két evőkanál tejfölt.

Időközben nekiálltam a palacsintának is. Ebből a mennyiségből 15 darab lett, ami éppen elég volt a jénai tál "teletöltéséhez". Egyébként nem szeretek palacsintát sütni, nálunk ez mindig Férj feladata, de most muszáj volt :). Egyszerre két sütőben sütöttem, hogy gyorsabban végezzek a munkával.


Az elkészült palacsintákat egyesével megtöltöttem a hússal, feltekertem. majd a jénaiba rétegeztem őket a következőképpen: alulra egy réteg tejfölös szaft, egy réteg palacsinta, egy réteg szaft és így tovább. Ezután negyed órára 180°C-os sütőbe tettem az ételt.


Érdemes megvárni, míg kicsit hűl az étel, mert egy kiszedő lapáttal szép formájú palacsintát tehetünk az asztalra (mint az első képemen). Nos én tegnap nem bírtam várni, ám a látvány hiányosságát 100%-ban pótolta az ízélmény.


Szoktatok hortobágyi palacsintát készíteni? Ha nem, kipróbáljátok?

Jó étvágyat! Legyen szép napotok!

Réka

2 megjegyzés:

  1. Az összes étel közül a legjobban a sima palacsintát szeretem. Csak nem tudok sütni :( anyukám palacsintája viszont nagyon finom, általában csak másnap eszek belőle, mert úgy szeretem, ha már kicsit szikkadt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sima palacsintát is szeretem, túróval és eperlekvárral...így együtt a legjobb kombináció :) Nekem ez a palacsintarecept nagyon bevált, ha édes palacsintát sütök a hozzávalókhoz adok még 2-3 ek. cukrot. Én Gábor mamájának palacsintáját szeretem másnaposan, mert ő jó vastagra süti és a vastag tészta finomabb másnap.

      Törlés