2013. március 16., szombat

Sütitipp a hosszú hétvégére #2

Sziasztok!

Regisztráltam én is Bloglovinra, a linkre kattintva ott is tudtok követni, köszönöm:


Végre itt vagyok az újabb hosszú hétvégére szánt süti recepttel. Eredetileg csütörtökre terveztem a bejegyzést, de közbeszólt az, hogy 26 órányi "utazás" után, tegnap este értem a Szerelmemhez. Így a hosszú hétvége első két napja utazással, részben buszon és részben egy átmeneti szálláson töltött éjszakával, majd ismét utazással, várakozással, fagyoskodással telt. Mindezek ellenére nem csak rossz szájízzel gondolok az elmúlt órákra, pozitív tapasztalataim is vannak. Erről írnék részletesebben is, ha érdekel titeket, hogy mi történt velem ezen a hosszú utazáson.

De most a recept. Egy-két éve volt a Dm-ben egy olyan lehetőség, hogy 200 pont ellenében 1 Ft-ért meg lehetett venni Stahl Judit néhány receptkönyvét. Én le is csaptam a Gyors édességek és Gyors muffinok könyvekre. A recept az utóbbiból való, már többször elkészítettem és mindig nagy sikert arattam vele. Tádááám - kókuszos minimuffin.


Hozzávalók:
  • 18 dkg finomliszt
  • 1 púpos kk. sütőpor
  • 1 csipet só
  • 5 dkg puha vaj
  • 15 dkg (por)cukor
  • 2 ek méz
  • 1 tojás 
  • 1 dl tej
  • 1 kupak vaníliakivonat
A puha vajat/margarint habosra keverjük a cukorral, mézzel és a vaníliával (én esszencia helyett egy csomag vaníliás cukrot használtam). Majd 3-4 részletben felváltva hozzáadjuk a sütőporral-sóval elkevert lisztet és a tejet. Addig keverjük lassú fokozaton, míg sűrű és sima tésztát nem kapunk.


Az állaga nekem elsőre túl sűrűnek tűnt, ezért kicsit több tejet adtam hozzá, mint az előírt egy deciliter.  Az elkészült tésztát a recept szerint a kivajazott-kilisztezett muffin formákba tesszük, majd a 175°C-ra előmelegített sütőben 20 perc alatt aranybarnára sütjük. Nálam ez annyiban tért el, hogy a 24 horpadást csak kivajazom és addig, amíg elkészítem a tésztát beteszem a mélyhűtőbe. Talán ez azért is jobb megoldás, mert nem lesz foltokban lisztes a tészta alja, viszont szépen egészben kijönnek a muffinocskák a formából.

Pihenés a mélyhűtőben
A betárazott muffinok
És az aranybarna kész muffinok
 A csokimáz:
  • 10 dkg vaj
  • 15 dkg porcukor
  • 2 ek. cukrozatlan kakópor
  • 0,5 dl tej
  • 2 ek. kókuszlikőr vagy rum
A hozzávalókat összekeverjük, majd mérsékelt lángon 3-4 perc alatt összefőzzük. Az a legjobb, ha a keveréshez kézi habverőt használunk, hogy mindenképpen csomómentes öntetet kapjunk. A kihűlt muffinokat villára tűzve áztassuk meg a csokimázban, majd forgassuk meg kókuszreszelékben, és fogyaszthatjuk is a finomságot.

Jó étvágyat!


Ez a süti egyébként a mártogatós/kókuszkocka újragondolt, egyszerűbb és gyorsabb változata. Mindenképpen érdemes kipróbálni.

Sütöttetek valamit a hétvégén? Próbáltátok már ezt a sütit? Szeretitek a muffinokat?

Szép napot, 
Réka

6 megjegyzés:

  1. Mekkora jó ötlet! =) Imádom ezt a sütit. :D Mindig nagy készít ilyet, szóval ez nálam a nagy süti, még sosem csináltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is mindig mama csinálja a süti eredetijét, azzal én nem is próbálkoztam, viszont muffinsütésben jó vagyok, úgyhogy egyértelmű volt amikor megvettem a könyvet, hogy kipróbálom ezt a receptet. És nem kellett csalódnom benne :)

      Törlés
  2. Hmm, ezt a mélyhűtőbe teszem a formát dolgot kifogom próbálni. Mondjuk legtöbbször a szilikon formával dolgozok, de a fémmel kisebbeket lehet csinálni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg megkönnyíti az ember életét ez a kis trükk, simán kijönnek a sütik a formából.

      Törlés
  3. Én egy egyszerű muffintésztát szoktam készíteni 2 ek. kakaóval és a végén mindig teszek rá csokimázat, kókusszal vagy cukorkával :) A hétvégén meg pont a szokásos muffintésztát készítettem el, de most szív alakú tortaformába önöttem bele (aztán rá csokimáz és szívecske cukrok) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyamiii, jól hangzik. Nálam a muffin minden formában nyerő, cukorkákkal a tetején pedig még inkább

      Törlés