2012. október 1., hétfő

Halloween kihívás - Első rész

Sziasztok!

Csatlakoztam Belláék Halloween kihívásához, itt láthatjátok a kihívás részleteit.

Forrás
Nem tudtam, hogy honnan ered ez az ünnep, csak filmekben láttam eddig, de néhány éve már itthon is találkozom október vége tájt Halloween bulikkal. Kicsit utánaolvastam és érdekes információkra találtam. A keltáknál október 31-e jelentette a nyár végét, a hideg tél és az új év kezdetét. Azt tartották, hogy ezen a napon a halott lelkek visszatérnek és új testet keresnek maguknak. Az ő távol tartásukra/összezavarásukra az emberek ijesztő jelmezeket öltöttek magukra, illetve a tüzeiket eloltották, hogy a házuk zord és hideg legyen a szellemek számára is .Amerikában az 1840-es években a bevándorló írek honosították meg ezt a hagyományt, viszont a gyerekek házról házra történő bekopogtatása és az "ünnep" neve a kereszténységből származik (A Halloween az All Hallows-ból  (Mindenszentek) ered)1. A kopogtatásról eszembe jutott, hogy , talán tavaly, nálunk volt párom nagybátyja, amikor egy kisfiú bekopogott é  ezt mondta: "Cukrot vagy csínyt!", a nagybácsi meg: " Egy kicsit eltévedtél a tengerentúlról!". Én először fel sem fogtam mi történt, de aztán vicces volt ^^. Nem kell, hogy mindent átvegyünk az amerikaiaktól. Kaptunk már tőlük egy giccses Valentin-napot, ahol szórhatja a magyar a pénzét. Azért persze egy Halloween-buli lehet jó móka :), én csak arra gondoltam, hogy nem fontos a gyerkőcöket "házalni" küldeni vagy drága jelmezeket vásárolni.

A kihívás első napján a sütőtökös körmöké a főszerep, nem is szaporítom tovább a szót, következzenek a képek:



A manikűrben, a halloween-i hangulathoz híven, a sötétebb színek - a fekete és a narancs - dominálnak. Nem szerettem volna minden körmömre tököt készíteni, ezért ezt a jól bevált gyűrűs ujj - hüvelyk ujj párosra festettem. Mivel a kihívás során a fekete macska nem szerepel külön pontban, gondoltam rácsempészem az egyik körmömre. Ezen kívül a jól ismert "Trick or treat" felirat is megjelenik a manikűrben (az or kimaradt, mert már nem tudtam hova tenni ^^)



Felhasznált lakkok:
BTGN  Soft White alaplakk
Astor Mikado Fekete
Astor Mikado Narancs
Moyra Fehér (03)

A töklámpás története is az írektől származik: Élt egyszer egy Jack nevű léha fickó, akiért eljött az ördög, de Jack felkergette őt egy fára, aminek a törzsére aztán egy keresztet rajzolt, így az ördög nem tudott lejönni. Így hát alkut kötöttek, hogy az ördög békén hagyja Jacket. Igen ám, de az ember egy nap meghalt. A mennyországba nem kerülhetett, mert lepaktált az ördöggel, de a pokolban se, hiszen megtréfálta őkelmét. Az ördög adott neki egy kis tüzet, amit egy répába (fekete retekbe) helyezett a mi Jackünk, és ezzel bolyong továbbra is a két hely között. A répa időközben tök lett, a hagyomány pedig fennmaradt. 2


Nagyon jónak tartom ezeket a közös kihívásokat, ha ti is kedvet kaptatok csatlakozzatok bátran :).

A többiek munkái:




Remélem tetszik Nektek a manikűröm. Köszönöm, hogy ma is benéztetek hozzám!
Réka


9 megjegyzés: